Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. ILPP1/443-1016/11-4/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1016/11-4/BD

Możliwość i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów oraz sposób ich dokumentowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 20 lipca 2011 r. (data wpływu: 22 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów oraz sposobu ich dokumentowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów oraz sposobu ich dokumentowania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest producentem oraz importerem produktów impulsowych: gumy do żucia oraz cukierków. Bezpośrednim odbiorcą wspomnianych produktów (dalej łącznie: Produkty) oferowanych przez Spółkę są m. in. hurtownie (dalej odpowiednio: Hurtownik lub Hurtownicy), które następnie, sprzedają te towary do punktów sprzedaży detalicznej (dalej odpowiednio: Sprzedawca detaliczny lub Sprzedawcy detaliczni).

W celu zwiększenia atrakcyjności Produktów dla ostatecznych konsumentów, Spółka zdecydowała się wprowadzić rozwiązania zmierzające efektywnie do obniżenia ceny jej Produktów, którą zapłacić muszą Sprzedawcy detaliczni za Produkty nabywane od Hurtowników. W związku z powyższym, Spółka zamierza udzielać rabatów bezpośrednio na rzecz Sprzedawców detalicznych z pominięciem Hurtowników (mimo, iż pierwotnie dostawy towarów, których będą dotyczyły udzielane rabaty, dokonywane są przez Spółkę bezpośrednio na rzecz Hurtowników).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00