Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.10.2010, sygn. ILPP2/443-1141/10-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1141/10-4/MR
Prawo podatkowe dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie uznania przyznawanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych (bonusów) za świadczenie usług, a także ich dokumentowania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z dnia 16 lipca 2010 r. (data wpływu 23 lipca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 października 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przyznawanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych (bonusów) za świadczenie usług, a także ich dokumentowania jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przyznawanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych (bonusów) za świadczenie usług, a także ich dokumentowania. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 października 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.) o doprecyzowanie własnego stanowiska w sprawie.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka, czynny podatnik podatku VAT, prowadzi działalność handlową. Z najważniejszymi kontrahentami współpraca jest określona na podstawie umów handlowych. Na podstawie zawartych w nich zapisów Spółka udziela kontrahentom rabaty podstawowe, przyznawane w momencie sprzedaży towarów oraz rabaty dodatkowe, wynikające z określonych zachowań klienta np. zapłata za dostawę we wcześniejszych terminach, co udokumentowane jest w momencie przyznania na podstawie faktury korygującej. Czynności te zmniejszają przychód ze sprzedaży na podstawie faktur korygujących.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right