Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2010, sygn. ILPP2/443-1435/10-4/JKa, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1435/10-4/JKa

Podatek od towarów i usług w zakresie wystawienia korekty faktury, oraz w zakresie potwierdzenia przez odbiorcę korekty faktury oraz zwrotu podatku VAT poprzez złożenie korekty deklaracji VAT-7.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2010 r. (data wpływu 3 września 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 listopada 2010 r. (data wpływu 18 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie wystawienia korekty faktury,
  • nieprawidłowe w zakresie potwierdzenia przez odbiorcę korekty faktury oraz zwrotu podatku VAT poprzez złożenie korekty deklaracji VAT-7.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury korygującej, potwierdzenia przez odbiorcę korekty faktury oraz zwrotu podatku VAT poprzez złożenie korekty deklaracji VAT-7. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 16 listopada 2010 r. (data wpływu 18 listopada 2010 r.), w którym przedstawiono brakujące własne stanowisko w sprawie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 21 czerwca 2007 r. odbiorca Wnioskodawcy, firma z Chorwacji, podstawiła swojego przewoźnika pod załadunek mebli. Przewoźnik w trakcie przewozu uległ wypadkowi. Przewożony towar w postaci mebli uległ całkowitemu uszkodzeniu. Odbiorca mebli odmówił odbioru i zapłaty za towar wobec faktu uszkodzenia mebli podczas transportu. Za zniszczony towar odpowiada przewoźnik zgodnie z art. 17 Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) i protokołu podpisania, sporządzonego w Genewie w dniu 19 maja 1956 r. W tych warunkach firma Zainteresowanego wystąpiła do przewoźnika, tj. firmy z Chorwacji, o zapłatę odszkodowania. Przewoźnik uznał dług i zobowiązał się go spłacić.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00