Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2010, sygn. ILPP2/443-861/10-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-861/10-2/AK

Czy w przypadku zwrotu towarów przez nabywców podatnik może dokonać obniżenia należnego podatku VAT w miesiącu wystawienia faktury korygującej bez koniczności gromadzenia potwierdzeń otrzymania faktur korygujących przez nabywców?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2010 r. (data wpływu 14 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu obniżenia obrotu na podstawie wystawionych faktur korygujących jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie terminu obniżenia obrotu na podstawie wystawionych faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, będący operatorem usług telekomunikacyjnych, w związku z rosnącą konkurencją na rynku w zakresie usług telekomunikacyjnych, w celu wzrostu przychodów i utrzymania pozycji na rynku podjął decyzję o uatrakcyjnieniu oferty świadczonych usług poprzez rozszerzenie oferty o świadczenie usług telefonii mobilnej. W tym celu wprowadził m.in. sprzedaż aparatów telefonicznych na odległość, która odbywa się następująco: T. (biuro obsługi telefonicznej) przyjmuje telefonicznie zamówienia od klientów, następnie Parter Logistyczny poprzez kuriera przesyła do klienta towar wraz z dokumentem sprzedaży (paragon/faktura).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00