Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.09.2010, sygn. IPPP2/443-411/10-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-411/10-2/IG

1. Czy w przedstawionym stanie wystawienie bonusu (premii pieniężnej) rodzi obowiązek podatkowy w podatku od towaru i usług?2. W jaki sposób powinno być udokumentowane wystawienie bonusów (premii pieniężnych)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 31.05.2010r. (data wpływu 18.06.2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego z tytułu wypłaconej kontrahentom premii pieniężnej i dokumentowania wypłaconych kontrahentom premii pieniężnych

  • jest prawidłowe w zakresie obowiązku podatkowego z tytułu wypłaconej kontrahentom premii pieniężnej oraz
  • jest nieprawidłowe w zakresie dokumentowania wypłaconych kontrahentom premii pieniężnych.

UZASADNIENIE

W dniu 18.06.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku podatkowego i dokumentowania premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podstawowym przedmiotem działalności firmy I. jest handel hurtowy i detaliczny artykułami elektronicznymi i elektrotechnicznymi. Aby poprawić efekty działalności w tym zakresie firma I. (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) zawarła z kontrahentami (grupą odbiorców) umowy handlowe w których zawarte są m.in. elementy motywujące, zachęcające do dalszej współpracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00