Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2010, sygn. IPPP1/443-707/10-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-707/10-2/AP
Czy Wnioskodawca może przesyłać papierowe faktury VAT drogą elektroniczną (via e-mail)? Czy taka przesłana faktura VAT, wydrukowana przez Kontrahenta/Wnioskodawcę, jest dokumentem uprawniającym Kontrahenta/Wnioskodawcę do wykazania podatku naliczonego w rejestrze VAT i do odliczenia od podatku należnego wynikającego z takiego dokumentu podatku naliczonego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2010 r. (data wpływu 5 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przesyłania papierowych faktur VAT drogą elektroniczną oraz uznania tak przesłanej faktury za dokument uprawniający do wykazania podatku naliczonego w rejestrze VAT i do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z takiego dokumentu - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lipca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przesyłania papierowych faktur VAT drogą elektroniczną oraz uznania tak przesłanej faktury za dokument uprawniający do wykazania podatku naliczonego w rejestrze VAT i do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z takiego dokumentu.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka (dalej: Wnioskodawca) jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w sektorze handlu detalicznego. Z uwagi na dużą skalę prowadzonej działalności Wnioskodawca w każdym miesiącu dokonuje dużej liczby transakcji. W celu zmniejszenia kosztów operacyjnych, Wnioskodawca planuje wprowadzić nowy sposób wystawiania i doręczania faktur. Wnioskodawca po wygenerowaniu faktury ze swojego systemu finansowo-księgowego przesyłałby fakturę jako załącznik PDF na wskazany przez Kontrahenta adres mailowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right