Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2010, sygn. IPPP2-443-332/10-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-332/10-4/AK

W przypadku braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez klienta, która została wystawiona w związku ze zwrotem towaru, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego do czasu uzyskania takiego potwierdzenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2010r. (data wpływu 25 maja 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 czerwca 2010r. (data wpływu 21 czerwca 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego bez obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego bez obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 czerwca 2010r. (data wpływu 21 czerwca 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu Nr IPPP2-443-332/10-2/AK z dnia 2 czerwca 2010r. (data doręczenia 8 czerwca 2010r.)

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność wydawniczą publikacji branżowych. Odbiorcami produktów są firmy oraz osoby fizyczne. W związku z tym, że większość sprzedaży Spółki polega na sprzedaży wysyłkowej klienci mają możliwość dokonywania zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni od daty otrzymania. W ofercie jest także zakup publikacji na próbę. W przypadku niezadowolenia z zakupionego towaru lub stwierdzenia jego wadliwości klient zwraca zakupiony produkt. Po pozytywnej weryfikacji klienta oraz uznaniu zwrotu Strona wystawia fakturę korygującą którą następnie wysyła pocztą do klienta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00