Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2010, sygn. IPPP1-443-348/10-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-348/10-2/AS
Spółka nabędzie prawo do obniżenia podstawy opodatkowania w rozliczeniu za okres w którym faktycznie zapłacono na rzecz klienta rabat pieniężny dzień przekazania przelewem kwoty przyznanego rabatu na rachunek bankowy klienta. Jednakże, jak wykazano wyżej Wnioskodawca winien posiadać stosowne dokumenty, które umożliwią precyzyjne określenie w jakim okresie rozliczeniowym dokonano przekazania klientowi należnego rabatu pieniężnego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.03.2010 r. (data wpływu 26.03.2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 07.06.2010 r. (data wpływu) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 25.05.2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanych rabatów, prawa do obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów oraz okresu, w jakim należy dokonać przedmiotowej czynności - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26.03.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanych rabatów, prawa do obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów oraz okresu, w jakim należy dokonać przedmiotowej czynności.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca organizuje akcję promocyjną adresowaną do ostatecznych nabywców jego towarów, tzn. osób, które nabywają towary w charakterze konsumenta (Klientów). Wnioskodawca podkreśla, iż co do zasady nie sprzedaje swoich towarów na rzecz Klientów. Towary sprzedawane są przedsiębiorcom, którzy następnie dokonują ich dalszej odsprzedaży Klientom lub innym jeszcze przedsiębiorcom, którzy sprzedają nabyty towar ostatecznym użytkownikom Klientom. Możliwe jest również występowanie w łańcuchu dostawy dalszych dystrybutorów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right