Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.05.2010, sygn. IBPP1/443-1305/09/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1305/09/AW
W niniejszej sprawie przyznane przez Wnioskodawcę premie pieniężne stanowią w istocie rabat zmniejszający podstawę opodatkowania zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, zatem faktury otrzymane od kontrahentów nie uprawniają zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ww. ustawy do odliczenia podatku naliczonego z nich wynikającego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2009r. (data wpływu do tut. organu 22 grudnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 marca 2010r. (data wpływu do tut. organu 4 marca 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnej w przedstawionym stanie faktycznym jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 grudnia 2009r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnej w przedstawionym stanie faktycznym.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1 marca 2010r. (data wpływu do tut. organu 4 marca 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 16 lutego 2010r. znak IBPP1/443-1305/09/AW.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej Spółka lub dostawca) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji, sprzedaży i dystrybucji urządzeń do produkcji ciepłej wody użytkowej oraz ogrzewania. W ramach tej działalności Spółka dostarcza/sprzedaje poszczególnym odbiorcom produkty, które są następnie odsprzedawane przez tych odbiorców klientom finalnym. Warunki współpracy oraz wzajemne rozliczenia finansowe Spółki oraz jej odbiorców regulują Umowy o współpracy handlowej podpisywane z każdym z odbiorców z osobna. Jednym z elementów takich umów jest punkt oferujący klientowi system premiowania, którego celem jest zachęcenie odbiorcy do rozwoju i intensyfikacji działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży produktów Spółki. Premiowanie to polega na tym, że w przypadku przekroczenia przez danego odbiorcę w relacjach ze Spółką określonej wartości obrotu netto w danym roku rozliczeniowym, Spółka zobowiązana jest do wypłaty na rzecz tego odbiorcy umownej premii pieniężnej. Premia pieniężna stanowi procentową wartość obrotu netto w danym roku rozliczeniowym, tak więc wraz ze wzrostem obrotu rośnie również wysokość należnej odbiorcy premii. W ten sposób Spółka realizuje własny interes ekonomiczny poprzez stworzenie sytuacji, w której odbiorca zwiększa ilość zamówień i decyduje się na zakup od Spółki, a nie od innego dostawcy. Sytuacja taka jest również korzystna dla odbiorcy, któremu wraz ze wzrostem wartości rocznego obrotu należy się premia pieniężna w wyższej wysokości.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right