Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.08.2010, sygn. IBPP3/443-469/10/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-469/10/PK

opodatkowania opłat pobieranych przez Spółkę za nielegalny pobór wody i/lub nielegalne odprowadzanie ścieków

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22 czerwca 2010r. (data wpływu 25 czerwca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 lipca 2010r. (data wpływu 2 sierpnia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych przez Spółkę za nielegalny pobór wody i/lub nielegalne odprowadzanie ścieków - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 czerwca 2010r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych przez Spółkę za nielegalny pobór wody i/lub nielegalne odprowadzanie ścieków. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 lipca 2010r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 21 lipca 2010r. znak IBPP3/443-469/10/PK.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność na podstawie ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Od 2003r. działa w Przedsiębiorstwie zespół pracowników kontroli zajmujących się wyszukiwaniem nielegalnych podłączeń do sieci kanalizacyjnej i wodociągowej. Nielegalne podłączenia oznaczają brak umowy zawartej ze sprzedawcą tj. ze Spółką lub niezgodności z warunkami określonymi w umowie i ustawie, tj. celowe uszkodzenie wodomierza głównego, zerwanie lub uszkodzenie plomb umieszczonych na wodomierzu, zatrzymanie lub uszkodzenie poprzez utratę właściwości metrologicznych wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego (art. 28 powołanej ustawy). W oparciu o art. 118 Kodeksu cywilnego Spółka dochodzi swoich roszczeń za trzy lata wstecz (ścieki) i za dwa lata wstecz (woda art. 554 K.c.) licząc od dnia wykrycia podłączenia. Ilość m3 wody dostarczonej do nieruchomości, w przypadku braku wodomierza, ustalana jest w oparciu o przeciętne normy zużycia wody i tak wykazywana na fakturze, natomiast ilość nielegalnie odprowadzanych ścieków ustala się dokładnie na podstawie ilości zużytej wody. Sprawca szkody otrzymuje fakturę VAT, którą zobowiązany jest uregulować. Zgodnie z art. 363 § 2 Kodeksu cywilnego obciążenie wyliczone jest w cenie ostatniej, tj. z daty ustalenia odszkodowania. Cena jest miernikiem wysokości szkody. Stosownie do treści art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001r. o cenach, cena jest wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00