Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2010, sygn. IBPP4/443-522/10/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-522/10/JP
możliwość korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2010r. (data wpływu 7 kwietnia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 kwietnia 2010r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Spółka) zajmuje się sprzedażą detaliczną towarów (odzież i obuwie sportowe) poprzez sieć punktów sprzedaży detalicznej. Przy każdej sprzedaży dokonuje wydruku paragonu fiskalnego, którego oryginał wydawany jest nabywcy.
Na podstawie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności kodeksu cywilnego oraz przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego część towarów zwracana jest z uwagi na ujawnione wady (reklamacja, niezgodność towaru z umową, gwarancja).
Spółka czasami przyjmuje również zwroty towarów pozbawionych wad, na podstawie indywidualnych ustaleń z nabywcą. Istotnym elementem polityki Spółki jest bowiem kształtowanie pozytywnego wizerunku Spółki poprzez dbanie o zadowolenie klientów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right