Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2010, sygn. ITPP2/443-620/10/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-620/10/AK

Ponoszone koszty za przestoje statku, administracyjne opłaty portowe i opłaty za tory wodne, którymi obciążana jest Spółka przez podmioty świadczące na Jej rzecz usługi transportu towarów w związku z jego dostawą (przewoźników), jako element cenotwórczy całości realizowanej dostawy winny zostać włączone do podstawy opodatkowania dostawy towarów. Oznacza to, iż wartości tego typu kosztów, których ciężar przerzucony jest na nabywcę nie wykazuje się jako odrębnego świadczenia, lecz traktuje jako element świadczenia zasadniczego, z zastosowaniem stawki podatku dla niego właściwej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2010 r. (data wpływu 23 czerwca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, sposobu ewidencjonowania i dokumentowania czynności dodatkowych związanych z dostawą towarów, którymi Spółka obciąża ich nabywców jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 czerwca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, sposobu ewidencjonowania i dokumentowania czynności dodatkowych związanych z dostawą towarów, którymi Spółka obciąża ich nabywców.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00