Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2010, sygn. ITPP1/443-518/10/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-518/10/AJ

Korekta obrotu zaewidencjonowanego za pośrednictwem kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2010 r. (data wpływu 7 czerwca 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty obrotu zaewidencjonowanego za pośrednictwem fiskalnych urządzeń rejestrujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 czerwca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty obrotu zaewidencjonowanego za pośrednictwem fiskalnych urządzeń rejestrujących.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka prowadzi sieć salonów oferujących do sprzedaży odzież i akcesoria uzupełniające. Cała sprzedaż prowadzona w sieci salonów jest rejestrowana za pomocą kas lub drukarek fiskalnych. Zdarza się, że część klientów zwraca zakupiony towar z powodu ujawnionych wad fizycznych, bądź z uwagi na ogólne niezadowolenie z zakupionego towaru. Co do zasady zwrot towarów w opisanych wyżej wypadkach jest dokonywany pod warunkiem przedstawienia przez nabywcę oryginału paragonu potwierdzającego jednoznacznie fakt dokonania zakupu zwracanych towarów. Oryginały paragonów są zwracane przez klientów w salonie sprzedaży, w którym rozpatrywana jest reklamacja lub następuje zwrot towarów. Zdarza się jednak, że klient nie dysponuje oryginałem paragonu, jest jednak w stanie przedstawić inny dowód zakupu zwracanych towarów (zwykle takim dowodem są zeznania świadków) lub paragon oprócz towaru zwracanego dokumentuje zakup innych towarów, w związku z czym klient nie jest skłonny zwrócić takiego paragonu sprzedawcy. W obydwu opisanych wyżej przypadkach, tj. w sytuacji, gdy klient posiada oryginał paragonu, jak i w przypadku gdy klient nie posiada oryginału paragonu, personel salonu w przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną lub uznania zwrotu towarów za uzasadniony, dokonuje odpowiedniej korekty sprzedaży z systemie komputerowym poprzez wystawienie korekty paragonu. Kopia korekty paragonu przechowywana jest w systemie informatycznym Spółki. Następnie personel sklepu, każdego dnia, sporządza raport dzienny dla salonu, uwzględniający między innymi wszystkie dokonane w danym dniu zwroty gotówki, dokonane na podstawie odpowiednich korekt paragonów. Zwrócony towar, na który salon wystawił opisane wyżej korekty paragonów, jest przyjmowany na stan magazynowy salonu dokumentem magazynowym ZD. Dokument ZD jest tworzony w ciągu dnia i zamykany na koniec każdego dnia (jeden dokument ZD na salon dziennie). Na koniec każdego miesiąca, dla każdego salonu, formatowany jest dokument ZD, zawierający zbiorcze zestawienie wszystkich korekt paragonów, wystawionych w danym salonie w danym miesiącu. Z wszystkich przedstawionych wyżej dowodów wynika, że operacje zwrotu towarów, udokumentowane opisanymi wyżej dowodami, dotyczą operacji zwrotu towarów dokonanych w salonie sprzedaży, oznaczonych konkretnym, indywidualnym i niepowtarzalnym symbolem, a ponadto, że dowody te jednoznacznie potwierdzają numer paragonu, na podstawie którego dokonano sprzedaży zwracanego towaru, numer paragonu korekty oraz oznaczenie i cenę towaru, który został zwrócony. Towar oferowany do sprzedaży w sieci salonów prowadzonych przez Spółkę może być co do zasady nabyty wyłącznie w Spółce. Dodatkowo z treści przedstawionych powyżej dowodów wynika jednoznacznie, że Spółka pomimo nieposiadania oryginału paragonu, potwierdzającego fakt dokonania zakupu zwracanych towarów, dysponuje szeregiem dowodów jednoznacznie potwierdzających zarówno fakt dokonania sprzedaży towarów, jak i przede wszystkim fakt dokonania zwrotu towarów, zwrotu gotówki oraz przyjęcia takich zwróconych towarów do magazynu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00