Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2009, sygn. ILPP2/443-631/09-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-631/09-2/EWW

Obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży ciągłej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2009 r. (data wpływu 18 maja 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży ciągłej oraz momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży ciągłej oraz momentu powstania obowiązku podatkowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży towarów handlowych poprzez sieć sklepów na terenie całej Polski. W ramach prowadzonej działalności głównej dokonuje również szeregu czynności stanowiących pochodne działalności handlowej (m.in. sprzedaż makulatury z opakowań zbiorczych do sprzedawanych w sklepach towarów).

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka dokonała w miesiącu lutym 2009 r. sprzedaży makulatury opakowaniowej podmiotom wyspecjalizowanym w recyklingu i przeróbce papieru i tektury oraz zamierza dokonywać sprzedaży makulatury regularnie w kolejnych miesiącach.

Na podstawie zawartej umowy, odbiorca będzie odbierał towar każdorazowo ze wskazanego przez Zainteresowanego miejsca (zazwyczaj są to jego centra dystrybucyjne, ale również mogą to być sklepy), wielokrotnie w ciągu danego miesiąca. W lutym 2009 r. Spółka dokonała 79 dostaw makulatury w 4 lokalizacjach (centra dystrybucyjne), codziennie we wszystkie dni robocze lutego 2009 r. (w większości dni dostaw było więcej niż jedna, także w ramach jednej lokalizacji). W przyszłości procedura będzie odbywała się w analogiczny sposób.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00