Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2009, sygn. IPPP1/443-359/09-2/IG/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-359/09-2/IG/JL
1. Czy redukcja wierzytelności, dokonana w wyniku zawarcia układu określonego w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. 2003r. nr 60, poz. 535 ze zm.) jest formą rabatu określonego w art. 29 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług?
2. Czy w związku z udzieleniem powyższego rabatu Spółka ma prawo do wystawienia faktury korygującej dokumentującej zredukowane wierzytelności?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2009 r. (data wpływu 9 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rabatu określonego w art. 29 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 kwietnia 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rabatu określonego w art. 29 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka z o.o. (dalej: Spółka) jest spedytorem świadczącym usługi logistyczne na rzecz podmiotów trzecich. W dniu 16.10.2007 r. Spółka zawarła z kontrahentem umowę o świadczenie usług logistycznych (usługi te obejmowały składowanie towaru w magazynie Spółki oraz dystrybucję towaru na zlecenie klienta do sklepów współpracujących z klientem). Umowa została zawarta na czas oznaczony. Począwszy od 31 sierpnia 2007 r. kontrahent zaprzestał terminowej realizacji płatności wobec Spółki za świadczone przez Spółkę usługi. Wobec braku zapłaty zobowiązań Spółka przestała w listopadzie 2007r. świadczyć usługi na rzecz kontrahenta, a umowa uległa wcześniejszemu rozwiązaniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right