Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2009, sygn. IPPP1-443-42/09-2/JB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-42/09-2/JB
Obniżenie obrotu i kwoty podatku należnego dokonywane jest na podstawie potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę w rozliczeniu za miesiąc (lub kwartał), w którym:1) nabywca otrzymał fakturę korygującą jeżeli potwierdzenie odbioru korekty sprzedawca otrzyma przed terminem złożenia deklaracji podatkowej za ten okres,2) sprzedawca otrzyma potwierdzenie odbioru faktury korygującej jeżeli potwierdzenie to sprzedawca otrzyma po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2009 r. (data wpływu 15 stycznia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia obrotu oraz podatku należnego w związku z wystawioną fakturą korygującą - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 stycznia 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia obrotu oraz podatku należnego w związku z wystawioną fakturą korygującą.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w branży metalowej. Jest producentem wyrobów metalowych, a także świadczy usługi w zakresie montażu różnego rodzaju konstrukcji metalowych (stalowych). Miesięcznie Spółka dokonuje kilka tysięcy transakcji sprzedaży na terytorium kraju, które są dokumentowane fakturami VAT. W przypadkach m.in. zwrotów towarów, pomyłkach w ilości zafakturowanych towarów w odniesieniu do rzeczywistej ilości sprzedanych towarów, udzielonych rabatów, Spółka wystawia faktury korygujące i przesyła je swoim kontrahentom drogą pocztową (za potwierdzeniem odbioru). W niektórych przypadkach odbiór faktury korygującej kontrahent (pracownik kontrahenta bądź inna przez niego upoważniona osoba) potwierdza podpisem na kopii faktury korygującej w momencie jej odbioru np. w punkcie sprzedaży. W pozostałych przypadkach Spółka otrzymuje zwrotne potwierdzenie odbioru. Zdarza się jednak, że pomimo wysłania faktury korygującej kontrahentowi, Spółka nie otrzymuje zwrotnego potwierdzenia z przyczyn od niej niezależnych (np. z powodu zaginięcia zwrotnego potwierdzenia odbioru z przyczyn istniejących po stronie Poczty Polskiej). Nadto dochodzi do takich sytuacji, w których pomimo prawidłowego wysłania drogą pocztową faktury korygującej kontrahentowi (za potwierdzeniem odbioru), przesyłka dociera do kontrahenta z dużym opóźnieniem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right