Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2009, sygn. IBPP2/443-1141/08/RSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1141/08/RSz
Udokumentowania transakcji sprzedaży towaru i kosztów wysyłki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm. ) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Jawnej D, przedstawione we wniosku z dnia 8 grudnia 2008r. (data wpływu 9 grudnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 stycznia 2009r. (data wpływu 19 stycznia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania transakcji sprzedaży towaru i kosztów wysyłki - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 grudnia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania transakcji sprzedaży towaru oraz kosztów wysyłki.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 stycznia 2009r. (data wpływu 19 stycznia 2009r.)
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi sprzedaż detaliczną, wysyłkową książek (PKWiU 22.11), kalendarzy oraz publikacji w formie elektronicznej CD. Na wystawianych dla Nabywców fakturach są wyodrębnione dwie pozycje dotyczące dostawy samej książki jak i jej dostarczenia. Wnioskodawca traktuje to jako całość - usługę sprzedaży książki wraz z jej dostarczeniem. Taki sposób dokumentowania wywarli na Wnioskodawcy klienci. Klienci chcieli mieć jasno określone elementy kosztowe transakcji. Koszt wysyłki na fakturach Wnioskodawca traktuje identycznie jak P - sprzedaż zwolniona. Wnioskodawca stwierdził, iż całość usługi (książka i jej dostarczenie) powinna być opodatkowana stawką dla wysyłanego towaru. W większości sprzedaż obejmuje książki (VAT 0%) ale w niewielkim stopniu jest również sprzedaż kalendarzy i publikacji na CD (VAT 22%). Wnioskodawca ma podpisaną umowę z P w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych. Faktura otrzymana od P w miesiącu grudniu 2008r. dotyczyła usługi z miesiąca listopada 2008r. Wnioskodawca stwierdził, iż nie ma możliwości refakturowania klientom usług pocztowych. Wnioskodawca sporadycznie korzysta również z usług firmy kurierskiej O. Sp. z o.o. Nie ma też możliwości refakturowania usług, ponieważ Wnioskodawca fakturę otrzymuje po zakończonym miesiącu. W przypadku, kiedy Wnioskodawca wysyła paczkę firmą O. na fakturze koszty wysyłki są według stawki 22% VAT, a towar wysyłany - książka 0% VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right