Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.06.2008, sygn. IPPP2/443-517/08-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-517/08-2/MS
Czy postępowanie Wnioskodawcy opisane w stanie faktycznym, polegające na skorygowaniu sprzedaży z całego paragonu, mimo że korekta dotyczy na przykład jednej pozycji i wystawienie w tym samym dniu drugiego paragonu bez korygowanej pozycji jest prawidłowe?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. Firma Handlowa Marpol, przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2008 r. (data wpływu 17 marzec 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty obrotu i podatku należnego z transakcji rejestrowanych przy użyciu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 marca 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty obrotu i podatku należnego z transakcji rejestrowanych przy użyciu kasy rejestrujące.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność handlową polegającą na sprzedaży artykułów spożywczych, między innymi dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Sprzedaż odbywa się w hali C....C....., w której klienci sami robią zakupy i płacą za nie na stanowisku kasowym. Po odejściu od kasy klienci są dodatkowo sprawdzani przez osoby kontrolujące, czy na paragonie znajdują się wszystkie towary, które zakupili i czy ich ilości są prawidłowe. Zdarzają się sytuacje, że klient już po zapłacie chce zrezygnować z jakieś pozycji, lub pomyłkowo kasjer wpisał na jakąś pozycję złą cenę, czy też kasjer wbił inną pozycję niż klient faktycznie wziął, a zostało to zauważone przez osobę kontrolującą. Zdarzają się również sytuacje gdzie pomyłkowo kasjer wbije na jakąś pozycję zbyt dużą ilość lub następuje zwrot towaru w ramach reklamacji klientów uwzględnianych przez Wnioskodawcę. Zainteresowany prowadzi ewidencję korekt, na wyżej zaistniałe sytuacje. W przypadku, gdy na paragonie jest jedna pozycja, klient zwracający towar oddaje Wnioskodawcy oryginał paragonu, który zostaje podpięty do dokumentu wewnętrznego zwrot do paragonu fiskalnego i zostaje ujęty w ewidencji korekt, co powoduje zmniejszenie wartości sprzedaży w miesiącu, w którym nastąpił zwrot. Najczęściej jednak występuje taka sytuacja, że na paragonie z którego dokonano zwrotu na przykład jednej pozycji, czy też pomylił się kasjer i na jedną pozycję z wielu wystawił inny towar niż klient faktycznie kupił. W takich przypadkach klient zwraca oryginał paragonu. Wnioskodawca wystawia dokument zwrot paragonu fiskalnego, do którego załącza oryginał paragonu zwróconego przez klienta. Na dokumencie tym opisana jest przyczyna korekty, czyli na przykład zwrot pozycji 9, czy też pomyłka w pozycji 9, jest towar X a powinien być Y, czy też na przykład pomyłka w pozycji 9 zamiast ilości 40 szt. wprowadzono 400 szt..
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right