Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2008, sygn. IBPP2/443-646/08/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-646/08/ICz
Czy Spółka prawidłowo postępuje wystawiając noty za premie obrotową dla swoich klientów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2008r. (data wpływu 7 lipca 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 października 2008r. (data wpływu 6 października 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy Spółka prawidłowo postępuje wystawiając noty za premię obrotową dla swoich klientów oraz czy Wnioskodawca posiada prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wystawionych przez kontrahentów Wnioskodawcy faktur VAT, dokumentujących premię obrotową jako usługę - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 lipca 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy Spółka prawidłowo postępuje wystawiając noty za premię obrotową dla swoich klientów oraz czy Wnioskodawca posiada prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wystawionych przez kontrahentów Wnioskodawcy faktur VAT, dokumentujących premię obrotową jako usługę.
W dniu 6 października 2008r. zostało złożone pismo, będące odpowiedzią na wezwanie tutejszego organu z dnia 25 września 2008r. znak: IBPP2/443-646/08/ICz.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):
Spółka jest firmą handlową. Podstawowym przedmiotem sprzedaży jest armatura oraz artykuły instalacyjne hydrauliczne i grzejne.Spółka zawarła z odbiorcami umowy o współpracy, które regulują kontakty handlowe między Spółką a klientami. Określono ogólnie skalę premiowania w 5-ciu progach, aby zredagować jedną umowę dla różnej wielkości kontrahentów tzn. detalistów i hurtowników. Po przekroczeniu danego progu (jako że detalista nigdy nie osiągnie wielkości obrotu hurtownika), kontrahent uzyskuje określony procent premii. Wnioskodawca zaznacza, iż na samym starcie firma przyznała wszystkim kontrahentom jednakową pulę punktów. Podstawą jest obrót netto będący sumą faktur wystawionych w danym kwartale oraz brak zaległości w zapłacie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right