Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2008, sygn. ITPP1/443-883/08/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-883/08/AT
Czy nieodpłatne przekazanie kontrahentom prezentów z logo firmy wraz z folderami reklamowymi podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2008 r. (data wpływu 6 października 2008 r.), uzupełnionym pismami z dnia 16 i 20 października 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania artykułów reklamowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 października 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismami z dnia 16 i 20 października 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania artykułów reklamowych.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka zamierza zakupić oraz przekazać kontrahentom prezenty z logo firmy (np. portfele, kurtki, zewnętrze nośniki pamięci komputerowej), do których dołączone będą foldery informacyjnoreklamowe oferowanych towarów i usług. Prezenty przekazywane będą na rzecz kontrahentów współpracujących ze Spółką oraz potencjalnych przyszłych klientów. Jednostkowa cena nabycia przekazywanego towaru przekroczy 5 zł, przy czym przez cenę nabycia rozumieć należy wartość rynkową, o której mowa jest w art. 7 ust. 4 pkt 2 w zw. z art. 2 pkt 27b ustawy o podatku od towarów i usług. Spółka nie będzie prowadziła ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. Ponadto prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów przeznaczonych do nieodpłatnego przekazania kontrahentom uzależnione jest od sposobu kwalifikacji kosztów uzyskania przychodu odpowiednio do kosztów reklamy bądź reprezentacji (w zależności od uzyskanej interpretacji).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right