Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 08.02.2007, sygn. 1472/ROP1/423-397/06/MK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-397/06/MK
Czy jest kosztem uzyskania przychodów Spółki wynagrodzenie wypłacane sieci sklepów / punktom handlowym za realizację odpowiedniej wysokości obrotów produktami Spółki oraz, na podstawie porozumień o współpracy, za usługi reklamowe i promocyjne (zapewnienie odpowiedniej ekspozycji produktom Spółki w sklepach, stałe zapełnianie półek produktami, sprawne wprowadzanie nowych produktów w sklepach, wydawanie gazetek reklamowych, umieszczanie materiałów reklamowych w placówkach, akcje promocyjne, otwarcie nowych sklepów i budżet powiększenia, konkursy, degustacje)?
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej we wniosku z dnia 12.12.2006 r. (wpływ do tutejszego Urzędu 13.12.2006 r.)
p o s t a n a w i a
uznać stanowisko Podatnika za prawidłowe.
U Z A S A D N I E N I E
Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest produkcja oraz sprzedaż naturalnej wody mineralnej N, wody źródlanej NA oraz sprzedaż wód importowanych: AP, S, P, V zwanych dalej produktami. Spółka dokonuje zakupów wymienionych produktów lub sama je produkuje, następnie zaś odsprzedaje poprzez różne kanały sprzedaży hurtowej, bądź to bezpośrednio do hurtowni, sklepów, supermarketów, restauracji itp. Sprzedaż produktów Spółki dokonywana jest bezpośrednio do dużych sieci handlowych, jak również do hurtowni regionalnych (niezależnych podmiotów gospodarczych), które następnie dystrybuują (odsprzedają) towar do mniejszych punktów handlu detalicznego (pojedyncze sklepy lub sieci małych sklepów, które nie spełniają wymogów dostaw bezpośrednich).