Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 stycznia 2011 r., sygn. KIO/UZP 11/11

1) Ustalenie, że powstałe uchybienie ma charakter nieistotny skutkować będzie obowiązek zamawiającego dokonania poprawy oferty przystępującego na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 p.z.p. 

2) Zasady wyrażone w art. 7 ust. 1 p.z.p. wymagają, aby wszystkie informacje niezbędne do złożenia prawidłowej, zgodnej z wymaganiami zamawiającego, a jednocześnie konkurencyjnej, oferty były dostępne wykonawcom na równych prawach. Źródłem wiedzy wykonawców jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz wyjaśnienia udzielone w toku postępowania.

3) Wykonawca nie jest zobowiązany do zadawania pytań o treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia nawet jeśli potrzeba taka obiektywnie istnieje. To na zamawiającym spoczywa z mocy art. 29 ust. 1 i 2 p.z.p. obowiązek takiego sformułowania postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, by należycie opisywały przedmiot świadczenia i mogły być jednakowo interpretowane przez wszystkich wykonawców.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Magdalena Grabarczyk

Protokolant: Agata Dziuban

w sprawie wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 3 stycznia 2011 roku przez Siemens Healthcare Diagnostics Sp. z o. o, 03 - 821 Warszawa, ul. Żupnicza 11 odwołania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, 02 -507 Warszawa, ul. Wołoska 137

przy udziale wykonawcy Comesa Polska Sp. z o.o., 03 - 699 Warszawa, ul. Wolińska 4 zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego;

orzeka:

1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu MSWiA w Warszawie, 02 - 507 Warszawa, ul. Wołoska 137 unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert;

2. Kosztami postępowania obciąża Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, 02 -507 Warszawa, ul. Wołoska 137 i nakazuje

a) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych, w poczet kosztów postępowania odwoławczego wpis w wysokości 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych, zero groszy) uiszczony przez Siemens Healthcare Diagnostics Sp. z o.o, 03 - 821 Warszawa, ul. Żupnicza 11,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00