Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 lipca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1387/10
1) Przepis art. 481 § 1 kc ustanawiający uprawnienie wierzyciela do żądania odsetek w razie opóźnienia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego przez dłużnika, nie wprowadza ograniczenia możliwości umownego uregulowania przez wierzyciela i dłużnika sposobu spłaty należnych odsetek.
2) Dopiero uwzględnienie odwołania spowoduje, iż Zamawiający będzie miał obowiązek dokonania żądanych przez Odwołującego zmian treści ogłoszenia i s.i.w.z.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: Przewodniczący: Piotr Kozłowski
Protokolant: Agata Dziuban
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 lipca 2010 r. w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 2 lipca 2010 r. przez „DB Schenker Raił Zabrze” Spółka Akcyjna, 41-800 Zabrze, ul. Wolności 337 od czynności podjętych w postępowaniu o udzielenie zamówienia przez zamawiającego: Kompania Węglowa S.A., 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30
orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje zmianę dotychczasowej treści ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:
1) w pkt. III.2.1)1. ogłoszenia i pkt. XI.1. s.i.w.z. zdanie przed średnikiem na brzmienie: Posiadania wiedzy i doświadczenia, to znaczy: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres działalności jest krótszy, to za ten okres) wykonali / wykonują usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 2 500 000 PLN]
2) w pkt. X punktor czwarty s.i.w.z. na brzmienie: Zawarcie umowy nastąpi zgodnie z dyspozycją art. 94 Upzp;
3) w pkt. 10 ust. 1 pkt 2) załącznika nr 8 do s.i.w.z. na brzmienie: w przypadku niewykonywania obowiązków umownych z winy Wykonawcy wpływających na ciągłość ruchu Zakładu Przeróbki Mechanicznej Węgla (powodującej postój powyżej 0,5 godziny) w wysokości 1.000,00 PLN za każde rozpoczęte 0,5 godziny postoju;
4) w pkt. I.1.1. punktor dziesiąty załącznika nr 1 do s.i.w.z. na brzmienie: inne czynności związane z bezpieczną eksploatacją taboru kolejowego na bocznicy w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu i sygnalizacji (Dz. U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444, z późn. zm.) z uwzględnieniem postanowień Przepisów BR-1 i Regulaminu pracy bocznicy, oraz spełnienia warunków dotyczących eksploatacji na bocznicy pojazdów własnych wykonawcy w zakresie warunków określonych Ustawą o transporcie kolejowym, rozporządzeniami wykonawczymi wydanymi na podstawie art. 20 tej Ustawy (np. świadectwa dopuszczenia do eksploatacji pojazdu, świadectwa sprawności technicznej pojazdu);
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right