Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 20 października 2005 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Szwecji. - Sprawa C-111/03., sygn. C-111/03

Sprawa C-111/03

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Królestwu Szwecji

Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego - Swobodny przepływ produktów rolnych - Dyrektywa 89/662/EWG - Artykuł 5 − Kontrole weterynaryjne w państwie członkowskim przeznaczenia towarów - Krajowy system wcześniejszego zawiadomienia obejmujący importerów określonych produktów pochodzenia zwierzęcego z innych państw członkowskich

Opinia rzecznika generalnego P. Légera przedstawiona w dniu 12 maja 2005 r.  I-0000

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 20 października 2005 r.  I-0000

Streszczenie wyroku

Rolnictwo - Zbliżanie ustawodawstw w zakresie zdrowia zwierząt - Kontrole weterynaryjne w handlu wewnątrzwspólnotowym - Dyrektywa 89/662 - Przepisy krajowe utrzymujące system obowiązkowego wcześniejszego zawiadomienia o przywozie określonych produktów pochodzenia zwierzęcego - Niedopuszczalność

(dyrektywa Rady 89/662, art. 5)

Uchybia zobowiązaniom, które na nim ciążą na mocy art. 5 dyrektywy 89/662 dotyczącej kontroli weterynaryjnych w handlu wewnątrzwspólnotowym w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego, państwo członkowskie, które utrzymuje system obowiązkowego wcześniejszego zawiadomienia o przywozie określonych produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego z innych państw członkowskich.

W istocie dyrektywa 89/662 ustanowiła system kontroli weterynaryjnych oparty na całościowej kontroli towaru w państwie członkowskim wysyłającym, który ma zasadniczo na celu zastąpienie kontroli w państwie członkowskim przeznaczenia i umożliwienie swobodnego przepływu danych towarów w warunkach podobnych do warunków rynku wewnętrznego za pomocą zniesienia kontroli na granicach wewnętrznych Wspólnoty. W tym zakresie względy związane z koniecznością ochrony zdrowia publicznego nie mogą uzasadniać dodatkowych szczególnych środków przymusu stosowanych jednostronnie przez państwo członkowskie przy przewozie przez granicę. Ponadto omawiana regulacja krajowa nie jest zgodna z przepisami art. 5 tej dyrektywy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00