Orzeczenie
Wyrok SN z dnia 18 kwietnia 2018 r., sygn. II PK 49/17
Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia przez pracownika na podstawie art. 55 § 11 k.p. jest skuteczne bez względu na to, czy wskazane przez pracownika przyczyny rzeczywiście występują. Pracodawca może kwestionować wskazane przez pracownika przyczyny rozwiązania umowy o pracę w procesie o odszkodowanie przewidziane w art. 611 k.p., a w razie wstrzymania się z wypłatą pracownikowi odszkodowania przewidzianego w art. 55 § 11 zdanie drugie k.p. także w procesie wytoczonym przez pracownika o to odszkodowanie.
Teza od Redakcji
Sąd Najwyższy w składzie:
SSN Zbigniew Myszka (przewodniczący)
SSN Romualda Spyt (sprawozdawca)
SSN Małgorzata Wrębiakowska-Marzec
w sprawie z powództwa "J." Zakład Produkcyjno - Usługowy sp. jawna w K. przeciwko J. M. o odszkodowanie, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w Izbie Pracy, Ubezpieczeń Społecznych w dniu 18 kwietnia 2018 r., skargi kasacyjnej pozwanej od wyroku Sądu Okręgowego w O. z dnia 22 września 2016 r., sygn. akt V Pa .../16,
oddala skargę kasacyjną i odstępuje od obciążania pozwanej kosztami zastępstwa procesowego strony powodowej w postępowaniu kasacyjnym.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 16 czerwca 2016 r. Sąd Rejonowy w O. zasądził od pozwanej J. M. na rzecz powoda "J." tytułem odszkodowania kwotę 10.147,41 zł.
Sąd Okręgowy w O. wyrokiem z dnia 22 września 2016 r. oddalił apelację pozwanej od powyższego wyroku.
W sprawie ustalono, że J. M. była zatrudniona w "J." sp. j. począwszy od 17 lipca 2002 r., ostatnio na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku referenta do spraw handlu w pełnym wymiarze czasu pracy. Do obowiązków pozwanej należała między innymi realizacja i nadzór nad procedurami KM, HACCP, GMP, KJ, "kontrola zadowolenia klienta", znajomość instrukcji poruszania się po zakładzie, kontrola spedycji i przestrzegania założeń systemowych w zakresie transportu, rozliczanie kosztów transportu, fakturowanie wysyłek, udział w rejestracji cyklu produkcyjnego, "bezpośrednia odpowiedzialność przed KH" i konieczność wykonywania jego poleceń, znajomość i realizacja założeń polityki jakości, odpowiedzialność za kontakty z klientem. Pozwana swoje obowiązki pracownicze wykonywała w sposób należyty, ale miała wybuchowy charakter i zdarzało się, że była niemiła dla współpracowników oraz pracowników firm współpracujących ze strona powodową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right