Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu pierwszej instancji (pierwsza izba) z dnia 5 kwietnia 2006 r. - Saiwa SpA przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-344/03., sygn. T-344/03

Sprawa T-344/03

Saiwa SpA

przeciwko

Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)

Wspólnotowy znak towarowy - Zgłoszenie graficznego znaku towarowego zawierającego element słowny „SELEZIONE ORO Barilla” - Sprzeciw - Wcześniejsze słowne znaki towarowe ORO i ORO SAIWA - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94 - Odrzucenie sprzeciwu

Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (pierwsza izba) z dnia 5 kwietnia 2006 r.  II-0000

Streszczenie wyroku

Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług

(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))

Nie istnieje w odczuciu przeciętnego konsumenta prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu, z jednej strony, do graficznego znaku towarowego zawierającego element słowny „SELEZIONE ORO Barilla”, o którego rejestrację jako wspólnotowego znaku towarowego wniesiono dla „makaronów spożywczych, mąki i produktów zbożowych, chleba, wyrobów cukierniczych i słodyczy; drożdży i proszków do pieczenia; sosów (przypraw)” należących do klasy 30 w rozumieniu porozumienia nicejskiego, oraz z drugiej strony, w odniesieniu do słownego znaku towarowego ORO zarejestrowanego wcześniej we Włoszech - i jako międzynarodowy znak towarowy skuteczny między innymi na terenie Austrii, Niemiec, Hiszpanii, Francji i w krajach Beneluksu - dla „kawy, herbaty, kakao, cukru, ryżu, tapioki, sago, substytutów kawy, mąki i produktów zbożowych, chleba, ciastek, ciasta, wyrobów cukierniczych, cukierków, słodyczy, lodów spożywczych, miodu, syropu z melasy; drożdży, proszku do pieczenia; soli, musztardy; pieprzu, octu, sosów, przypraw, lodu do napojów chłodzących” należących do klasy 30 oraz słownego znaku towarowego ORO SAIWA zarejestrowanego wcześniej we Włoszech dla „ciastek mlecznych, biszkoptów, chleba, wyrobów cukierniczych i słodyczy” należących do tej samej klasy, mimo zasadniczej identyczności towarów. Istnieją bowiem pomiędzy nimi istotne różnice wizualne i fonetyczne w sposobie postrzegania ich przez konsumenta, a sama obecność słowa „oro” nie powoduje, że są one podobne. Ponadto mały stopień podobieństwa koncepcyjnego znaków towarowych nie może równoważyć występujących między nimi różnic wizualnych i fonetycznych. Wreszcie słowo „oro”, które służy głównie do zdefiniowania rozszerzonej gamy towarów, której przeciwstawieniem jest standardowa gama towarów, nie pełni samodzielnie funkcji odróżniającej w znaku towarowym objętym zgłoszeniem, lecz winno być rozumiane jako dołączone do opisowego pojęcia „selezione” w celu wskazania konsumentowi, że chodzi tutaj o najlepszy z gamy towarów, co oznacza, że charakter odróżniający nadaje oznaczeniu wyraz „Barilla”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00