Orzeczenie
Wyrok Sądu pierwszej instancji (druga izba) z dnia 22 czerwca 2004 r. - Claude Ruiz-Picasso oraz inni przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-185/02., sygn. T-185/02
Sprawa T-185/02
Claude Ruiz-Picasso i in.
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Rozporządzenie (WE) nr 40/94 - Sprzeciw - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Zgłoszenie słownego wspólnotowego znaku towarowego PICARO - Wcześniejszy słowny znak towarowy PICASSO
Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (druga izba) z dnia 22 czerwca 2004 r. II-0000
Streszczenie wyroku
1. Postępowanie - Skarga wszczynająca postępowanie - Osoba prawna - Posiadanie osobowości prawnej - Ciężar dowodu spoczywający na podmiocie skarżącym - Możliwość, w braku dowodu, uznania osób fizycznych stanowiących podmiot za skarżących
(regulamin Sądu, art. 44 § 5)
2. Wspólnotowy znak towarowy - Procedura - Badanie stanu faktycznego z urzędu - Postępowanie w sprawie sprzeciwu - Ograniczenie badania do stanu faktycznego, dowodów i argumentów przedstawionych przez strony - Uwzględnienie faktów powszechnie znanych
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 74 ust. 1)
3. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw uprawnionego z wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do wcześniejszego znaku towarowego - Podobieństwo rozpatrywanych znaków towarowych - Analiza, którą należy przeprowadzić w odniesieniu do sposobu postrzegania przez właściwy krąg odbiorców
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))
4. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw uprawnionego z wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do wcześniejszego znaku towarowego - Poziom uwagi właściwego kręgu odbiorców - Moment właściwy dla rozstrzygania - Moment dokonywania wyboru dotyczącego danych towarów lub usług