Orzeczenie
Wyrok Sądu pierwszej instancji (czwarta izba) z dnia 30 czerwca 2004 r. - Norma Lebensmittelfilialbetrieb GmbH & Co. KG przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-281/02., sygn. T-281/02
Sprawa T-281/02
Norma Lebensmittelfilialbetrieb GmbH & Co. KG
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Słowny znak towarowy Mehr für Ihr Geld - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Charakter odróżniający - Artykuł 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94
Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (czwarta izba) z dnia 30 czerwca 2004 r. II-0000
Streszczenie wyroku
1. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego -Oznaczenia, z których może składać się znak towarowy - Oznaczenia wykorzystywane ponadto jako slogany reklamowe - Przesłanka - Charakter odróżniający
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. b))
2. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe pozbawione charakteru odróżniającego - Słowne oznaczenie „Mehr für Ihr Geld”
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. b))
1. Rejestracja, na podstawie rozporządzenia nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, znaku towarowego, który składa się z oznaczeń lub wskazówek, które są ponadto wykorzystywane jako slogany reklamowe, wyznaczniki jakości lub namowy do kupna towarów lub korzystania z usług, do których znak towarowy się odnosi, nie podlega odmowie już tylko z tytułu takiego wykorzystywania. Jednakże oznaczenie, które spełnia inne funkcje niż funkcja znaku towarowego w klasycznym rozumieniu, posiada charakter odróżniający w rozumieniu art. 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia jedynie wtedy, gdy może być postrzegane bezpośrednio jako wskazówka pochodzenia handlowego danych towarów lub usług w celu pozwolenia właściwemu kręgowi odbiorców na odróżnienie, bez możliwego prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd, towarów i usług uprawnionego ze znaku towarowego od towarów i usług mających odmienne pochodzenie handlowe.