Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu pierwszej instancji (pierwsza izba) z dnia 6 lipca 2004 r. - Grupo El Prado Cervera, SL przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-117/02., sygn. T-117/02

Sprawa T-117/02

Grupo El Prado Cervera, SL

przeciwko

Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)

Wspólnotowy znak towarowy - Postępowanie w sprawie sprzeciwu - Zgłoszenie wspólnotowego słownego znaku towarowego CHUFAFIT - Wcześniejszy słowny i graficzny krajowy znak towarowy CHUFI - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Prawdopodobieństwo skojarzenia - Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94

Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (pierwsza izba) z dnia 6 lipca 2004 r.   II-0000

Streszczenie wyroku

1.     Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela identycznego lub podobnego wcześniejszego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do wcześniejszego znaku towarowego - Złożony znak towarowy zawierający element opisujący towary objęte wnioskiem - Postrzeganie tego elementu przez docelowy krąg odbiorców jako element opisowy a nie jako element pozwalający na odróżnienie pochodzenia handlowego towarów

(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))

2.     Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela identycznego lub podobnego wcześniejszego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do wcześniejszego znaku towarowego - Słowny znak towarowy „CHUFAFIT” oraz słowny i graficzny znak towarowy zawierający wyraz „CHUFI”

(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))

1.     Dokonując oceny prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd w rozumieniu art. 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego należy wziąć pod uwagę to, że docelowy krąg odbiorców nie będzie uznawał części opisującej towary oznaczone złożonym znakiem towarowym za element odróżniający i dominujący w całościowym wrażeniu wywieranym przez ten znak, pozwalający na odróżnienie pochodzenia handlowego towarów objętych wnioskiem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00