Orzeczenie
Wyrok Sądu pierwszej instancji (druga izba) z dnia 6 października 2004 r. - New Look Ltd przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawy połączone T-117/03 do T-119/03 oraz T-171/03., sygn. T-117/03 do T-119/03 oraz T-171/03
Sprawy połączone od T‑117/03 do T‑119/03 i T‑171/03
New Look Ltd
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Postępowanie w sprawie sprzeciwu - Wcześniejszy wspólnotowy graficzny znak towarowy zawierający kombinację liter „NL” - Zgłoszenia wspólnotowych graficznych znaków towarowych zawierających wyrazy „NLSPORT”, „NLJEANS”, „NLACTIVE” i „NLCollection” - Względna podstawa odmowy rejestracji - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Podobieństwo oznaczeń - Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94
Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (druga izba) z dnia 6 października 2004 r. II-0000
Streszczenie wyroku
1. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Zgłoszony znak towarowy stanowiący złożony znak towarowy - Postrzeganie przez odbiorców elementów opisowych jako elementów odróżniających i dominujących - Brak - Wcześniejszy znak towarowy stanowiący wspólnotowy znak towarowy - Odmowa rejestracji w przypadku zaistnienia względnej podstawy odmowy rejestracji, również ograniczonej do części Wspólnoty
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))
2. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do wcześniejszego znaku towarowego - Poziom uwagi odbiorców - Określenie przez zgłaszającego poziomu uwagi konsumenta w określonym sektorze jako szczególnie wysokiego - Ciężar dowodu