Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 10 maja 2019 r., sygn. II FSK 1726/17
Interpretacje podatkowe; Podatek dochodowy od osób prawnych
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Beata Cieloch, Sędzia NSA Jerzy Płusa (sprawozdawca), Sędzia WSA (del.) Małgorzata Bejgerowska, Protokolant Piotr Stępień, po rozpoznaniu w dniu 10 maja 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "G." sp. z o.o. z siedzibą w N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 29 marca 2017 r. sygn. akt I SA/Go 93/17 w sprawie ze skargi "G." sp. z o.o. z siedzibą w N. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 4 listopada 2016 r. nr ILPB2/4510-1-55/16-2/KS w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1. uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2. uchyla interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 4 listopada 2016 r. nr ILPB2/4510-1-55/16-2/KS, 3. zasądza od Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na rzecz "G." sp. z o.o. z siedzibą w N. kwotę 837 (słownie: osiemset trzydzieści siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 29 marca 2017 r. sygn. akt I SA/Go 93/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim oddalił skargę ''G.'' sp. z o.o. z siedzibą w N. (dalej jako "Spółka") na interpretację indywidualną Ministra Rozwoju i Finansów (organ upoważniony - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu) z dnia 4 listopada 2016 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.
Przedstawiając w uzasadnieniu wyroku stan sprawy Sąd pierwszej instancji podał, że w dniu 4 sierpnia 2016 r. Spółka złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania wydatków za wydatki inwestycyjne objęte pomocą publiczną.
We wniosku został opisany następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej także jako "SSSE") na podstawie kilku zezwoleń strefowych. Do elementów inwestycji realizowanej na podstawie zezwolenia nr [...] z dnia 19 grudnia 2013 r. należy m.in. budowa hali magazynowej oraz nabycie nowych urządzeń, w tym m.in. nowej linii do tłoczenia na gorąco i prasy do tłoczenia na zimno. Pierwotnie Spółka ustaliła, że hala magazynowa zostanie wybudowana na terenie objętym już statusem SSSE, na którym jest zlokalizowany jej zakład, jednak jedyna dostępna na tym terenie powierzchnia jest oddzielona od reszty zakładu rzeką. Z tego powodu miejsce to nie jest optymalne dla lokalizacji hali magazynowej (budowa hali na terenie oddzielonym od zakładu Spółki przez rzekę wiązałaby się m.in. z koniecznością poniesienia dodatkowych wydatków na infrastrukturę oraz miałaby niekorzystny wpływ na przebieg procesu produkcyjnego i mogłaby stanowić zagrożenie jakościowe). W konsekwencji, w toku realizacji inwestycji, Spółka uznała, że najbardziej efektywne kosztowo i racjonalne z technologicznego punktu widzenia byłoby umiejscowienie powierzchni magazynowej na terenie przylegającym bezpośrednio do obecnych hal produkcyjno-magazynowych Spółki, ale niebędącym jej własnością i nieobjętym jeszcze granicami SSSE. Po przeprowadzeniu negocjacji z właścicielem gruntu, nabyła ten teren.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right