Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 lipca 2019 r., sygn. I FSK 838/17

Podatek od towarów i usług

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Izabela Najda-Ossowska, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia WSA del. Bożena Dziełak (sprawozdawca), Protokolant Marek Chochowski, po rozpoznaniu w dniu 25 lipca 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Szefa Krajowej Administracji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 16 lutego 2017 r. sygn. akt I SA/Łd 1014/16 w sprawie ze skargi Gminy W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 9 sierpnia 2016 r. nr 1061-IPTPP3.4512.343.2016.1.MJ w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) oddala skargę, 3) zasądza od Gminy W. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 460 (słownie: czterysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Zaskarżonym wyrokiem z 16 lutego 2017 r. sygn. akt I SA/Łd 1014/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi ("WSA") uchylił skierowaną do Gminy W. ("Gmina") interpretację indywidualną z 9 sierpnia 2016 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług, wydaną przez Ministra Finansów, z upoważnienia którego działał Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi.

2. WSA przedstawił następujący stan faktyczny sprawy.

2.1. Opisując zdarzenie przyszłe we wniosku o wydanie interpretacji Gmina podała, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz właścicielem świetlicy wiejskiej podzielonej na dwie części, z której jedna część jest nieodpłatnie udostępniana lokalnej społeczności jako miejsce spotkań, natomiast druga jest przeznaczona wyłącznie do odpłatnego udostępniania w celach komercyjnych - obecnie z przeznaczeniem na prywatny gabinet lekarski. Gmina 12 lutego 2016 r. zawarła z niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej przedwstępną umowę najmu zaadaptowanej części świetlicy. Do chwili zawarcia umowy przyrzeczonej Gmina ponosi wydatki związane z bieżącym utrzymaniem pomieszczeń zaadaptowanych na punkt lekarski, np. koszty energii, ogrzewania itp., a po zawarciu tej umowy wydatki bieżące na zużyte media będą fakturowane na najemcę. W przyszłości mogą wystąpić sytuacje, gdy wydatki inwestycyjne lub bieżące będą ponoszone na całą świetlicę bez dokładnego wyodrębnienia, której części wydatki te dotyczą (np. wydatki na remont całego dachu lub całej elewacji).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00