Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 29 sierpnia 2018 r., sygn. II OZ 822/18

Przywrócenie terminu

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak po rozpoznaniu w dniu 29 sierpnia 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia S. P. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 28 marca 2018 r. o odmowie przywrócenia terminu do wniesienia skargi w sprawie o sygn. akt II SA/Lu 176/18 ze skargi S. P. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] grudnia 2017 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę postanawia: oddalić zażalenie.

Uzasadnienie

Postanowieniem z 28 marca 2018 r. w sprawie sygn. akt II SA/Lu 176/18 ze skargi S. P. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] grudnia 2017 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie odmówił przywrócenia terminu do wniesienia skargi. Sąd wskazał, że okoliczności podane we wniosku przez pełnomocnika skarżącego nie świadczą o braku winy w uchybieniu terminu do wniesienia skargi. Twierdzenie o niezachowaniu przez M. P. - osobę, która odebrała korespondencję skarżącego, należytej dbałości przy wykonywaniu obowiązku przekazania korespondencji adresatowi, nie zostało poparte żadnym dowodem. Sąd podkreślił, że z wyjaśnień pełnomocnika skarżącego wynika, iż powziął informację, że datą odbioru korespondencji zawierającej zaskarżoną decyzję jest 14 grudnia 2017 r., a więc drugi dzień biegu terminu do wniesienia skargi. W treści zaskarżonej decyzji skarżący został prawidłowo pouczony o terminie, w jakim powinien wnieść skargę. Zachowując należytą dbałość o własne interesy skarżący - w przypadku wątpliwości co do dokładnej daty odbioru decyzji - mógł wystąpić o tę informację do Poczty Polskiej, ewentualnie z ostrożności procesowej złożyć skargę ze znacznym wyprzedzeniem. Skarżący jest reprezentowany przez zawodowego pełnomocnika, którego zadaniem jest zachowanie należytej staranności przy dokonaniu powierzonych czynności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00