Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 30 stycznia 2018 r., sygn. II FSK 40/16

Interpretacje podatkowe; Podatek dochodowy od osób prawnych

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Bogusław Dauter, Sędzia NSA Antoni Hanusz (sprawozdawca), Sędzia NSA Jolanta Sokołowska, Protokolant Katarzyna Nowik, po rozpoznaniu w dniu 30 stycznia 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 9 września 2015 r. sygn. akt I SA/Bd 471/15 w sprawie ze skargi M[...] sp. z o.o. z siedzibą w B. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 11 lutego 2015 r. nr ITPB3/423-597/14/AW w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) oddala skargę, 3) zasądza od M[...] sp. z o.o. z siedzibą w B. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 490 (czterysta dziewięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z 9 września 2015 r., I SA/Bd 471/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy uchylił zaskarżoną przez M[...] sp. z o.o. z siedzibą w B. interpretację indywidualną Ministra Finansów z 11 lutego 2015 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych. Przedstawiając w uzasadnieniu wyroku stan sprawy sąd pierwszej instancji wskazał, że we wniosku skarżąca spółka podała, że prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie opisanej produkcji papieru i tektury (także artykułów z nich). Działalność produkcyjna jest prowadzona w zakładach zlokalizowanych w B. oraz w J. położonych poza terenem specjalnych stref ekonomicznych (SSE). Nadto, na podstawie uzyskanego zezwolenia, rozpoczęła działalność gospodarczą w zakładzie na terenie SSE. Ponieważ działalność opodatkowana (prowadzona w zakładach poza SSE) oraz zwolniona (prowadzona na terenie SSE) są prowadzone w ramach jednego podmiotu prawnego, spółka dokonała organizacyjnego wyodrębnienia działalności opodatkowanej i zwolnionej, zgodnie z § 5 pkt 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. Nr 232, poz. 1548, ze zm. dalej: "Rozporządzenie SSE"), co oznacza, że jest w stanie przyporządkować przychody i koszty do danych jednostek, w tym również jest w stanie dokonać takiej identyfikacji wobec poszczególnych faz produkcji, gdy niektóre fazy odbywają się na terenie SSE, a niektóre poza SSE. Zdarzają się przy tym sytuacje, kiedy poszczególne etapy wytwarzania danego produktu zrealizowane są w różnych zakładach tj. działających w SSE jak i poza nią. Skarżąca przedstawiła we wniosku możliwe schematy takiej działalności i wskazała, że posiada indywidualną interpretację podatkową wydaną 3 lutego 2014 r. (ITPB3/423-45/13/14-S/MK), w której organ potwierdził, iż w przypadku wyprodukowania danego produktu w całości w zakładzie zlokalizowanym w SSE, dochód z jego sprzedaży będzie zwolniony z opodatkowania. Natomiast w przypadku, gdy poszczególne etapy produkcji realizowane będą w różnych zakładach, zwolnieniem objęta będzie wyłącznie ta część dochodu, która zostanie przypisana do etapów produkcji zrealizowanych w zakładzie strefowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00