Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 14 lutego 2017 r., sygn. II OSK 1403/15

O tożsamości sprawy administracyjnej decydują elementy podmiotowe określające adresata praw lub obowiązków oraz elementy przedmiotowe określające treść tych praw i obowiązków oraz ich podstawę prawną i faktyczną.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędzia del. WSA Paweł Groński Protokolant starszy inspektor sądowy Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 14 lutego 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A.G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 lutego 2015 r. sygn. akt IV SA/Wa 2445/14 w sprawie ze skargi A.G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] września 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 27 lutego 2015 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę A.G. (dalej jako "skarżący") na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z [...] września 2014 r. w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na zbieranie odpadów.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że Prezydent m. st. Warszawy decyzją z 14 listopada 2013 r. odmówił skarżącemu, prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą A., wydania zezwolenia na zbieranie odpadów w Warszawie przy ul. [...] (dz. ew. [...]).

Odwołanie od powyższej decyzji wniósł skarżący.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie decyzją z [...] września 2014 r. utrzymało w mocy decyzję organu I instancji.

Organ odwoławczy powołał się na art. 46 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013, poz. 21 - dalej jako "ustawa o odpadach"). Wskazał, że analiza akt sprawy, a w szczególności miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszar "Palenica Wschód" cz. I zatwierdzonego uchwałą nr LXXXII/2737/2006 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 10 października 2006 r. oraz pisma Zarządu Dzielnicy Wawer Miasta Stołecznego Warszawy z 18 października 2013 r., wskazuje, że nieruchomość skarżącego znajduje się na terenach oznaczonych symbolami G.2.2 MU - o funkcji mieszkaniowo-usługowej oraz 6KDD - o funkcji teren ulic - dojazdowe. Ponadto z § 7 pkt 1 i 2 powyższej uchwały wynika, że przeznaczenie terenów mieszkaniowo usługowych (MU) oznacza funkcję mieszkalnictwa jednorodzinnego oraz funkcje usługowe z zakresu handlu, usług, gastronomii, biur, administracji. Na terenach MU dopuszcza się lokalizowanie funkcji usługowych z zakresu zdrowia, oświaty, obsługi finansowej, łączności, sportu i rekreacji. Z kolei zgodnie z § 7 pkt 4 uchwały dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na terenach MU wyklucza się lokalizowanie funkcji usługowych innych niż określone w pkt 1 i 2, usługowych uciążliwych oraz funkcji mieszkalnictwa wielorodzinnego i domów atrialnych. Organ odwoławczy uznał więc, że brak było możliwości wydania zezwolenia na zbieranie odpadów dla przedmiotowej nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00