Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 31 marca 2017 r., sygn. II GSK 5117/16

Przepis art. 174 pkt 1 p.p.s.a. przewiduje dwie postacie naruszenia prawa materialnego, a mianowicie błędną jego wykładnię lub niewłaściwe zastosowanie. Błędna wykładnia oznacza nieprawidłowe zrekonstruowanie treści normy prawnej wynikającej z konkretnego przepisu, czyli mylne rozumienie określonej normy prawnej, natomiast niewłaściwe zastosowanie to dokonanie wadliwej subsumcji przepisu do ustalonego stanu faktycznego, czyli niezasadne uznanie, że stan faktyczny sprawy odpowiada hipotezie określonej normy prawnej.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk po rozpoznaniu w dniu 31 marca 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. U. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 21 lipca 2016 r. sygn. akt III SA/Gd 437/16 w sprawie ze skargi M. U. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Gdyni z dnia [...] marca 2016 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automatach poza kasynem gry 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. U. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej Gdańsku 4050 zł (cztery tysiące pięćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 21 lipca 2016 r. sygn. akt III SA/Gd 437/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę M. U. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Gdyni z dnia [...] marca 2016 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automatach poza kasynem gry.

Sąd I instancji orzekał w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych.

W dniu 9 maja 2014 r. funkcjonariusze urzędu celnego przeprowadzili kontrolę w lokalu przy ul. [...] w [...]. W toku czynności ustalono, że w lokalu urządzane są gry na 6 automatach: APEX nr [...] (na automacie ujawniono naklejkę papierową o treści "[...] Sp. z o.o. w W., tel. do serwisanta [...]"); APEX nr [...] (na automacie ujawniono naklejkę papierową o treści "[...] Sp. z o.o. w W., tel. do serwisanta [...]); HOT SPOT bez numeru seryjnego z dopisanym markerem numerem ewidencyjnym 1 (na automacie ujawniono naklejkę o treści "Automat jest własnością [...]); HOT SPOT bez numeru seryjnego z dopisanym markerem numerem ewidencyjnym 2 (na automacie ujawniono uszkodzoną, nieczytelną naklejkę); LION bez numeru seryjnego z dopisanym markerem numerem 3; LION bez numeru seryjnego z dopisanym markerem numerem 4 (na automacie ujawniono naklejkę o treści "Automat jest własnością [...]). Automaty były włączone i gotowe do gry. W drodze eksperymentu, doświadczenia i odtworzenia możliwości gry, przeprowadzono gry testowe, które wykazały, że urządzane są na nich gry w celach komercyjnych - tj. udział w grze jest odpłatny oraz że mają one charakter losowy - czyli gracz nie ma wpływu na moment zatrzymania się elementów decydujących o rezultacie gry, a grający mają możliwość uzyskania wygranej pieniężnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00