Wyrok NSA z dnia 21 października 2016 r., sygn. II OSK 75/15
Naruszenie prawa, które nie ma wpływu na trafność i zasadność rozstrzygnięcia, powinno skutkować oddaleniem skargi kasacyjnej. Z tych względów mylne uzasadnienie prawidłowego w ostatecznym rezultacie orzeczenia nie powinno skutkować uwzględnieniem kasacji.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Miron Sędzia del. WSA Rafał Wolnik Protokolant sekretarz sądowy Dorota Włodarczyk Kęska po rozpoznaniu w dniu 21 października 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej [...] sp. z o. o. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 29 października 2014 r. sygn. akt II SA/Sz 355/14 w sprawie ze skargi [...] sp. z o. o. z siedzibą w W. na decyzję Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu w sprawie zgłoszenia robót budowlanych oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 29 października 2014 r. sygn. akt II SA/Sz 355/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie oddalił skargę [...] sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia [...] lutego 2014 r. w przedmiocie sprzeciwu w sprawie zgłoszenia robót budowlanych.
Wyrok ten został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
W dniu 24 grudnia 2013 r. inwestor - [...] sp. z o.o. z siedzibą w W. dokonała zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, określonych jako "montaż urządzeń telekomunikacyjnych na dachu istniejącego budynku w K. przy ul. [...] w K.".
Decyzją z dnia [...] stycznia 2014 r. nr [...] Prezydent Miasta Koszalin, na podstawie m.in. art. 30 ust. 6 pkt 2 i art. 82 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r., poz. 1409) i art. 104 k.p.a., wniósł sprzeciw do ww. zgłoszenia. W uzasadnieniu decyzji organ wyjaśnił, że budynek objęty wnioskiem zlokalizowany jest na terenie elementarnym oznaczonym symbolem [...], przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego [...], uchwalonego uchwałą nr XXXVII/430/2009 Rady Miejskiej w K. z dnia 25 czerwca 2009 r. i uchwałą nr XI/119/2011 z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego [...], na zabudowę śródmiejską mieszkalno-usługową (§ 44 ust. 1 ww. planu). Zatem, zdaniem organu, wykonanie robót budowlanych objętych zgłoszeniem narusza ustalenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.