Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 610/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędziowie NSA Zofia Przegalińska Henryk Wach (spr.) Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we W. z dnia 2 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 2143/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we W. kwotę 600 (sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 2 grudnia 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 2143/14 oddalił skargę W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] lipca 2014 r.

Naczelnik Urzędu Celnego we W. w toku postępowania ustalił, iż z otrzymanej informacji z dnia 23 kwietnia 2013 r. Generalnego Importera samochodów marki Mercedes Benz na Polskę - firmy [...] wynika, że pojazd marki Mercedes Benz VITO nr nadwozia [...] rok produkcji 2003, pojemność silnika 2148 cm³ wyprodukowany został na zamówienie rynku niemieckiego, rozstaw osi 3200 mm, z przeszklonym nadwoziem do słupka C, z liczbą miejsc siedzących i pasów bezpieczeństwa pięć (kierowca + czterech pasażerów), bez zamontowanych dodatkowych punktów kotwienia pasów bezpieczeństwa oraz foteli i bez fabrycznej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej.

W wyniku przeprowadzonych przez organ I instancji oględzin stwierdzono, że nabyty pojazd jest samochodem o jednolitym nadwoziu zamkniętym typu VAN, w kolorze białym, bez widocznych zewnętrznych uszkodzeń, z widocznymi ogniskami korozji nadwozia. Pojazd posiada dwoje przednich drzwi z elektrycznie podnoszonymi szybami i wmontowanymi głośnikami oraz przesuwne i przeszklone drzwi boczne. Samochód jest przeszklony do słupka C, za trzecim słupkiem panele boczne blaszane, bez szyb, z tyłu zamykany blaszaną klapą. We wnętrzu pojazdu znajdują się dwa fotele przednie oraz trzyosobowa kanapa w drugim rzędzie, wyposażone w pasy bezpieczeństwa (5 sztuk); tapicerka podsufitki nad przednimi fotelami jasnobeżowa z materiału, tapicerka nad tylną kanapą do wyprofilowanego wzmocnienia z tworzywa sztucznego; część bagażowa podsufitki oraz paneli bocznych blaszana, tapicerka foteli przednich oraz tylnej kanapy wykonana z tkaniny. Siedzenia oraz pasy bezpieczeństwa są zamontowane w fabrycznie przystosowanych do tego miejscach. Część bagażowa oddzielona jest metalową kratą, zamontowaną za tylną kanapą, umocowaną metalowymi płaskownikami do bocznych paneli oraz podpartą na podłodze metalowymi wspornikami. Podłoga części bagażowej oraz pasażerskiej jest drewniana, w części kierowcy i pasażera wyłożona wykładziną gumową. Samochód wyposażony jest w manualną skrzynię biegów, dodatkowe światło stop, zamek centralny, stalowe tarcze kół, wspomaganie, poduszkę powietrzną dla kierowcy pasażera, ABS, klimatyzację ręcznie sterowaną. Z protokołu przesłuchania świadka - obecnego właściciela pojazdu, wynikało, że nie dokonał w nim żadnych zmian konstrukcyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00