Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 646/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędziowie NSA Zofia Przegalińska Henryk Wach Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 2291/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] września 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu kwotę 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 19 grudnia 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 2291/14 oddalił skargę W.K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] września 2014 r.
Naczelnik Urzędu Celnego we Wrocławiu w toku postępowania ustalił, iż z otrzymanej informacji z dnia 23 kwietnia 2013 r. Generalnego Importera samochodów marki Mercedes Benz na Polskę - firmy Mercedes-Benz sp. z o.o. w Warszawie wynika, że pojazd marki Mercedes Benz VITO 111 CDI nr nadwozia [...] rok produkcji 2006, pojemność silnika 2148 cm³ wyprodukowany został na zamówienie rynku niemieckiego, rozstaw osi 3430 mm, z przeszklonym nadwoziem do słupka C, z liczbą miejsc siedzących i pasów bezpieczeństwa pięć (kierowca + czterech pasażerów), bez zamontowanych dodatkowych punktów kotwienia pasów bezpieczeństwa oraz foteli i bez fabrycznej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej.
Wykazano również, iż w samochodzie dokonano zmian technicznych i wyposażenia, to jest zamontowano: szyby, płytę podłogową, fotele, zmieniając ilość miejsc siedzących z trzech na sześć oraz uchwyty i instalację oświetleniową. Powyższe zostało potwierdzone w załączniku do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym z dnia 20 grudnia 2009 r. (tzw. opis zmian dokonanych w pojeździe). W opisie tym stwierdzono m in., że siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano w fabrycznych punktach kotwiących, które pojazd posiadał. Samochód ten został przez skarżącego sprzedany.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right