Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 29 czerwca 2016 r., sygn. I GSK 1796/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 29 czerwca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej S. Spółki z o.o. w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w R. z dnia 17 lipca 2014 r. sygn. akt I SA/Rz 389/14 w sprawie ze skargi S. Spółki z o.o. w S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od S. Spółki z o.o. w S. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w P. kwotę 2400 (dwa tysiące czterysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z 17 lipca 2014 r., sygn. akt I SA/Rz 389/14 oddalił skargę "S." sp. z o.o. z siedzibą w S. (dalej: spółka) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu (dalej: Dyrektor IC) z [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Naczelnik Urzędu Celnego w P. (dalej: Naczelnik UC) decyzją z [...] grudnia 2013 r. określił spółce zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki Mercedes Benz G350 Bluetec, rok prod. 2010, w wysokości 40.828,00 zł.

W uzasadnieniu decyzji Naczelnik UC wyjaśnił, że spółka samochód zakupiła na terenie Niemiec 31 sierpnia 2011 r., za kwotę 52.962,55 Euro i w tym samym dniu wprowadzony został na teren Polski jako samochód ciężarowy. Spółka nie złożyła deklaracji podatkowej AKC-U. Z niemieckiego zaświadczenia o dopuszczeniu do ruchu wynikało, że pojazd został zarejestrowany na terenie Niemiec 4 stycznia 2011 r., jako samochód ciężarowy o zamkniętym nadwoziu skrzyniowym. Na podstawie oświadczenia złożonego przez prokurenta spółki, organ ustalił, że w chwili nabycia wewnątrzwspólnotowego samochód posiadał: dwie oddzielne przestrzenie - zamkniętą przestrzeń wewnętrzną dla kierowcy i pasażera z 2 skórzanymi fotelami wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa oraz oddzielną przestrzeń do przewozu towarów. Samochód posiadał dwoje drzwi przednich, dwoje drzwi bocznych oraz drzwi tylne (otwierane wahadłowo), szybę przednią, 6 szyb bocznych oraz szybę w drzwiach tylnych (szyby w drzwiach przednich i tylnych otwierane elektrycznie), podsufitkę na całej długości sufitu wraz z oświetleniem, uchwyty górne boczne dla pasażera siedzącego obok kierowcy oraz uchwyty umieszczone nad tylnymi drzwiami. Za siedzeniami znajdowała się ściana grodziowa wykonana w górnej części z metalowej kratki, a w dolnej części z blachy. Za pierwszym rzędem siedzeń znajdowały się punkty kotwiące, służące do mocowania drugiego rzędu siedzeń. Część bagażowa została wyścielona wykładziną podłogową. Samochód został wyposażony w klimatyzację i automatyczną skrzynię biegów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00