Wyrok NSA z dnia 28 października 2016 r., sygn. I FSK 344/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Hieronim Sęk, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Izabela Najda-Ossowska, Protokolant Anna Błażejczyk, po rozpoznaniu w dniu 28 października 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Zakładu B. R. D. Z. S.A. we W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 października 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1852/14 w sprawie ze skargi Zakładu B. R. D. Z. S.A. we W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 19 marca 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Zakładu B. R. D. Z. S.A. we W. na rzecz Ministra Finansów kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Wyrokiem z 14 października 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1852/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę Z. S.A. z siedzibą we W. (zwanego dalej "Spółką" lub "stroną skarżącą") na interpretację indywidualną Ministra Finansów z 19 marca 2014 r. w przedmiocie przepisów o podatku od towarów i usług.
2. W uzasadnieniu tego wyroku Sąd pierwszej instancji wskazał m.in., że we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Spółka podała, że będzie świadczyć na rzecz G. we W. (w skrócie "G.") następujące usługi w zakresie utrzymania A. (dalej "A."):
a) Objazd codzienny A. w okresie letnim i zimowym - 34,503 km (trasa główna) + łącznice (przegląd drogi i obiektów mostowych);
b) Zimowe utrzymanie: odśnieżanie, likwidowanie śliskości A. wraz z łącznicami, wiaduktami nad A.;
c) Utrzymanie nawierzchni, zabezpieczenie powstałych ubytków poprzez remont cząstkowy mas lub inną technologią;
d) Utrzymanie czystości jezdni i pasa drogowego wjazdów i zjazdów, przejazdów gospodarczych awaryjnych oraz obiektów mostowych w ciągu A.;
e) Utrzymanie wyposażenia technicznego A. w dobrym stanie technicznym, niezagrażającym bezpieczeństwu ruchu drogowego i zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie wszystkich elementów drogi (w tym miedzy innymi: bariery ochronne i poręcze, ogrodzenie A. i innych obiektów do niej przynależnych, osłony akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe);