Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 sierpnia 2015 r., sygn. II OSK 971/14

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Grzegorz Czerwiński Sędziowie sędzia NSA Leszek Kamiński sędzia del. WSA Wanda Zielińska-Baran /spr./ Protokolant starszy inspektor sądowy Marcin Sikorski po rozpoznaniu w dniu 27 sierpnia 2015 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 22 listopada 2013 r. sygn. akt II SA/Kr 882/13 w sprawie ze skargi M. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z dnia 22 listopada 2013 r., sygn. akt II SA/Kr 882/13, oddalił skargę M.G.na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] maja 2013 r., nr [...], w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Wyrok został wydany w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:

Prezydent Miasta Krakowa decyzją z dnia [...] kwietnia 2013 r., nr [...], ustalił lokalizację inwestycji celu publicznego dla zamierzenia budowlanego polegającego na budowie wodociągu miejskiego o średnicy 100-150 mm w ulicy K./P. w K. na działkach nr [...], [...], ...., [...] obr.[...] K. Integralną część decyzji stanowy załączniki nr 1-warunki zabudowy i zagospodarowania terenu, nr 2 - cześć graficzna warunków zabudowy i zagospodarowania terenu sporządzona na mapie, o której mowa w art. 52 ust. 2 pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że zgodnie z art. 6 pkt 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, do którego odsyła art. 2 pkt 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, celem publicznym jest m. in. budowa i utrzymywanie publicznych urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę. Przedmiotowa inwestycja jest więc inwestycją celu publicznego o znaczeniu lokalnym (gminnym). Teren inwestycji nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, wobec czego przeprowadzono postępowanie na zasadach i w trybie przewidzianym w art. 50 i nast. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W związku z art. 53 ust. 4 tej ustawy w postanowieniu z dnia 3 kwietnia uzyskano uzgodnienie Miejskiego Konserwatora Zabytków, natomiast z uwagi na niezajęcie stanowiska przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we wskazanym terminie, uzgodnienie z tym organem uznano za dokonane. Uzyskano również opinię Małopolskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych z dnia [...] stycznia 2013 r. i opinię Wydziału Kształtowania Środowiska Urzędu Miasta K. z dnia [...] stycznia 2013 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00