Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 stycznia 2015 r., sygn. I GSK 1204/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędziowie NSA Gabriela Jyż (spr.) Joanna Kabat- Rembelska Protokolant Sylwia Nerkowska po rozpoznaniu w dniu 13 stycznia 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "B." Spółki z o.o. w O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w O. z dnia 21 maja 2013 r. sygn. akt I SA/Op 123/13 w sprawie ze skargi "B." Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od "B." Spółki z o.o. w Opolu na rzecz Dyrektora Izby Celnej w O. kwotę 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 21 maja 2013 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w O. oddalił skargę B. Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia [...] listopada 2012 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.

Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:

z przesłanych przez Prezydenta Miasta P. dokumentów dotyczących rejestracji samochodu Nissan Navara, zarejestrowanego jako samochód ciężarowy, wynikało, że skarżąca spółka dokona jego zakupu na terenie Hiszpanii, a następnie dokonała jego przemieszczenia na terytorium kraju w dniu 19 października 2007 r.

W toku wszczętego przez Naczelnika Urzędu Celnego w O. postępowania podatkowego organ ten ustalił, na podstawie kopii hiszpańskiego dowodu rejestracyjnego wraz z tłumaczeniem, że przedmiotowy pojazd był zarejestrowany po raz pierwszy dniu 18 października 2007 r. z 5 miejscami siedzącymi. W zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z dnia 2 listopada 2007 r. oraz w załączonym do tego zaświadczenia dokumencie identyfikacyjnym, przedmiotowy samochód został określony przez uprawnionego diagnostę jako pojazd ciężarowy, podrodzaju skrzynia z pięcioma miejscami siedzącymi i maksymalną ładownością 848 kg. Również z treści faktury VAT z dnia 31 października 2007 r. dokumentującej sprzedaż przez skarżącą w kraju przedmiotowego samochodu wynikało, że przedmiotem sprzedaży był samochód ciężarowy. W wyniku oględzin samochodu stwierdzono, iż przedmiotowy model pojazdu jest pojazdem dwubryłowym typu pickup - kabina pasażerska i zabudowana skrzynia ładunkowa, jest czterodrzwiowy, na skrzyni znajduje się nadbudowa otwierana do góry, część pasażerska pojazdu jest całkowicie przeszklona, pojazd posiada 5 miejsc siedzących w dwóch rzędach, cztery miejsca siedzące wyposażone są w zagłówki i pasy bezpieczeństwa, wnętrze pojazdu wyposażone jest w podsufitkę materiałową, uchwyty dla pasażerów, schowki, dywaniki, oświetlenie, klimatyzację, pojazd posiada elektrycznie regulowane szyby we wszystkich drzwiach i aluminiowe felgi, rozstaw osi wynosi 323 cm, maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów przy zamkniętej burcie wynosi 148 cm. W ocenie organu I instancji ogół cech posiadanych przez sporny samochód oraz jego ogólny wygląd jednoznacznie odpowiadały brzmieniu pozycji CN 8703 obejmującej pojazdy samochodowe pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00