Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 stycznia 2015 r., sygn. I GSK 1135/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędziowie NSA Gabriela Jyż (spr.) Joanna Kabat- Rembelska Protokolant Sylwia Nerkowska po rozpoznaniu w dniu 13 stycznia 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "B." Spółki z o.o. w O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w O. z dnia 8 maja 2013 r. sygn. akt I SA/Op 124/13 w sprawie ze skargi "B." Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od "B." Spółki z o.o. w O. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w O. kwotę 225 (dwieście dwadzieścia pięć) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 8 maja 2013 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w O. oddalił skargę B. Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia [...] listopada 2012 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.

Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:

z przesłanych przez Prezydenta Miasta P. dokumentów dotyczących rejestracji samochodu Mitsubishi L200, zarejestrowanego jako samochód ciężarowy, wynikało, że skarżąca spółka dokona jego zakupu na terenie Austrii, a następnie dokonała jego przemieszczenia na terytorium kraju.

W toku wszczętego przez Naczelnika Urzędu Celnego w O. postępowania podatkowego organ ten ustalił, na podstawie austryjackiego dowodu rejestracyjnego wraz z tłumaczeniem, że skarżąca przedmiotowy pojazd nabyła jako nowy z 5 miejscami siedzącymi zaś jego rejestracja w Austrii nastąpiła w dniu 11 grudnia 2007 r.. W zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z dnia 4 stycznia 2008 r. oraz w załączonym do tego zaświadczenia dokumencie identyfikacyjnym, przedmiotowy samochód został określony przez uprawnionego diagnostę jako pojazd ciężarowy, podrodzaju skrzynia z pięcioma miejscami siedzącymi i maksymalną ładownością 815 kg. Również z treści faktury VAT z dnia 31 stycznia 2008 r. dokumentującej sprzedaż przez skarżącą w kraju przedmiotowego samochodu wynikało, że przedmiotem sprzedaży był samochód ciężarowy. W wyniku oględzin samochodu stwierdzono, iż przedmiotowy model pojazdu jest pojazdem dwubryłowym typu pickup - kabina pasażerska i zabudowana skrzynia ładunkowa, jest czterodrzwiowy, na skrzyni znajduje się nadbudowa otwierana do góry, część pasażerska pojazdu jest całkowicie przeszklona, pojazd posiada 5 miejsc siedzących w dwóch rzędach, cztery miejsca siedzące wyposażone są w zagłówki i pasy bezpieczeństwa, drugi rząd siedzeń posiada dzieloną kanapę z podłokietnikiem, wnętrze pojazdu wyposażone jest w podsufitkę materiałową, uchwyty dla pasażerów, schowki, dywaniki, oświetlenie, klimatyzację, pojazd posiada elektrycznie regulowane szyby we wszystkich drzwiach, system kontroli trakcji i aluminiowe felgi, wewnętrzna przestrzeń skrzyni ładunkowej wyłożona jest plastikiem, rozstaw osi wynosi 301 cm, maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów przy zamkniętej burcie wynosi 133 cm. W ocenie organu I instancji ogół cech posiadanych przez sporny samochód oraz jego ogólny wygląd jednoznacznie odpowiadały brzmieniu pozycji CN 8703 obejmującej pojazdy samochodowe pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, gdyż przystosowany był do przewozu 5 osób, długość podłogi do transportu towarów pojazdu wynosi 133 cm i była mniejsza niż 50% długości rozstawu jego osi to 300 cm.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00