Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 10 lutego 2015 r., sygn. I GSK 2020/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Barbara Stukan - Pytlowany Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Anna Robotowska (spr.) Protokolant Karolina Mamcarz po rozpoznaniu w dniu 10 lutego 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. C. Spółki z o.o. w O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 3 września 2013 r., sygn. akt I SA/Bd 446/13 w sprawie ze skargi A. C. Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] kwietnia 2013 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A. C. Spółki z o.o. w O. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w T. 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy wyrokiem z dnia 3 września 2013 r., sygn. akt I SA/Bd 446/13, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (j.t.: Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.; dalej: p.p.s.a.) oddalił skargę A. C. Sp. z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] kwietnia 2013 r., określającą Spółce zobowiązanie podatkowe w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego.
I
W uzasadnieniu wyroku Sąd pierwszej instancji podał, że w wyniku kontroli przeprowadzonej w Spółce ustalono, że w okresie objętym kontrolą dokonała ona nabycia wewnątrzwspólnotowego między innymi przedmiotowego samochodu marki Fiat Grande Punto. W wyniku dokonanych oględzin pojazdu oraz przesłuchania świadka (obecnego użytkownika pojazdu) organ I instancji określił Spółce zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu dokonanego w dniu 27 kwietnia 2010 r. nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Fiat Grande Punto w wysokości 503 zł.
W wyniku ponownego rozpoznania sprawy na skutek odwołania Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy decyzję organu I instancji, podkreślając, że o klasyfikacji danego pojazdu do odpowiedniego kodu CN decyduje to czy jest on zasadniczo przeznaczony do przewozu osób (pozycja 8703) czy do transportu towarowego (pozycja 8704). Organ I instancji ustalił, że przedmiotowy pojazd w chwili nabycia wewnątrzwspólnotowego był samochodem zasadniczo przeznaczonym do przewozu osób.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right