Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 5 lutego 2016 r., sygn. I GSK 894/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Marzenna Zielińska Sędzia NSA Janusz Zajda Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Protokolant Piotr Mikucki po rozpoznaniu w dniu 5 lutego 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Spółki z o.o. w O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w B. z dnia 11 lutego 2014 r., sygn. akt I SA/Bd 1195/13 w sprawie ze skargi A. Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] listopada 2013 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A. Spółki z o.o. w O. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w T. kwotę 1800 (tysiąc osiemset) złotych kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I GSK 894/14
U Z A S A D N I E N I E
Wyrokiem z 11 lutego 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy oddalił skargę A. sp. z o.o. w O. ( dalej: Skarżąca), na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. (dalej: DIC) z dnia ...] listopada 2013 r., nr [...], wydaną w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego.
Ze stanu sprawy przyjętego przez Sąd pierwszej instancji wynikało, że:
Decyzją z dnia [...] grudnia 2012 r. Naczelnik Urzędu Celnego w B., określił Skarżącej zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w wysokości 11.897zł., z tytułu dokonanego w dniu 26 kwietnia 2010 r. nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki BMW X5.
Organ I instancji na podstawie zgromadzonego w toku postępowania materiału dowodowego m.in. informacji od krajowego przedstawiciela producenta pojazdów marki BMW, "B.", dokonanych oględzin pojazdu ustalił, że pojazd ten w ciągu całego okresu eksploatacji, w tym również w dniu nabycia wewnątrzwspólnotowego, był przeznaczony głównie do przewozu osób. Wobec powyższych ustaleń uznał, że pojazd ten winien podlegać zaklasyfikowaniu do kodu CN 8703, jako pojazd przeznaczony zasadniczo do przewozu osób, a w konsekwencji również podlegać opodatkowaniu akcyzą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right