Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 20 października 2015 r., sygn. II GSK 1937/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska (spr.) Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Protokolant asystent sędziego Michał Stępkowski po rozpoznaniu w dniu 20 października 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w O. z dnia 6 maja 2014 r. sygn. akt II SA/Ol 257/14 w sprawie ze skargi B. Spółki z o.o. w O. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz B. Spółki z o.o. w O. 300 (trzysta) zł tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w O. wyrokiem z dnia 6 maja 2014 r. o sygn. akt II SA/Ol 257/14, po rozpoznaniu sprawy ze skargi B. Spółki z o.o. w O. (dalej jako Spółka) na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: GITD) z dnia [...] grudnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym, uchylił zaskarżoną decyzję, orzekł o klauzuli ochrony tymczasowej i zasądził od organu na rzecz Spółki koszty postępowania sądowego.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.
W dniu [...] czerwca 2013 r. w G. W. na ul. E. J., w okolicach dworca [...], inspektor Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadził kontrolę autobusu marki B. nr rej. [...], którym w imieniu i na rzecz Spółki realizowany był przewóz osób na linii regularnej z S. do B. (w Niemczech). W wyniku kontroli stwierdzono, że pojazd nie odpowiada warunkom technicznym autobusu przeznaczonego dla danego rodzaju przewozu osób z uwagi na brak bocznych tablic kierunkowych, zamocowanych na zewnątrz lub wewnątrz pojazdu; pojazd posiadał tylko tablicę czołową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right