Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 19 listopada 2014 r., sygn. II OSK 1024/13

 

Dnia 19 listopada 2014 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Robert Sawuła sędzia NSA Anna Łuczaj sędzia del. NSA Zdzisław Kostka /spr./ Protokolant asystent sędziego Rafał Jankowski po rozpoznaniu w dniu 19 listopada 2014 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 listopada 2012 r. sygn. akt IV SA/Wa 925/12 w sprawie ze skargi M. K. na uchwałę Rady Gminy W. z dnia [...] października 2011 r. nr [...] w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od M. K. na rzecz Gminy W. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 28 listopada 2012 r., sygnatura akt IV SA/Wa 925/12, oddalił skargę M. K. na uchwałę Rady Gminy W. z [...] października 2011 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Skarżąca zaskarżyła wskazany plan miejscowy w części dotyczącej działek, których jest właścicielką, mianowicie działki nr [...] oraz działki nr [...]. Jak wynikało ze skargi skarżąca kwestionowała przeznaczenie w planie miejscowym wskazanych nieruchomości wyłącznie na usługi nieuciążliwe i wyłączenie na nich możliwości zabudowy mieszkaniowej. Twierdziła, że nie uzasadnia przyjętego w planie miejscowym przeznaczenia jej nieruchomości fakt, iż znajdują się one w bezpośrednim sąsiedztwie czynnego cmentarza. W szczególności - jak twierdziła - nie jest to uzasadnione treścią § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki Komunalnej z 25 sierpnia 1959 r. w sprawie określenia, jakie tereny pod względem sanitarnym są odpowiednie na cmentarze. Skarżąca wskazała przy tym, że wystąpiła o wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie na wskazanych działkach budynku mieszkalnego; Wójt Gminy W. decyzją z [...] maja 2011 r. odmówił ustalenia warunków zabudowy dla takiej inwestycji, uzasadniając to sprzecznością z przepisami odrębnymi, właśnie § 3 ust. 1 powołanego rozporządzenia; Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W. decyzją z [...] lipca 2011 r. utrzymało w mocy decyzję organu pierwszej instancji; natomiast WSA w Warszawie wyrokiem z 5 stycznia 2012 r., sygnatura akt IV SA/Wa 1501/11, w sprawie z jej skargi uchylił obie decyzje, gdyż uznał, że § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki Komunalnej z 25 sierpnia 1959 r. w sprawie określenia, jakie tereny pod względem sanitarnym są odpowiednie na cmentarze nie może być podstawą odmowy ustalenia warunków zabudowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00