Wyrok NSA z dnia 21 stycznia 2014 r., sygn. II GSK 2445/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Czesława Socha Sędziowie NSA Henryk Wach (spr.) Dariusz Dudra Protokolant Kacper Tybuszewski po rozpoznaniu w dniu 21 stycznia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 6 listopada 2013 r. sygn. akt V SA/Wa 2250/13 w sprawie ze skargi A. M. na informację Ministra Gospodarki z dnia [...] września 2013 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A. M. na rzecz Ministra Gospodarki kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 6 listopada 2013 r., sygn. akt V SA/Wa 2250/13, oddał skargę A. F. - Przedsiębiorstwa Transportowo-Handlowego Eksport-Import A. F. (dalej: skarżący) na informację Ministra Gospodarki z dnia [...] września 2013 r. w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, z następującym uzasadnieniem.
Skarżący złożył do Banku Gospodarstwa Krajowego wniosek o dofinansowanie projektu pn.: "[...]" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Działanie 4.3 "Kredyt technologiczny".
Pismem z dnia [...] lipca 2013 r. Bank Gospodarstwa Krajowego (Instytucja Wdrażająca - IW) poinformował skarżącego o odmowie przyznania promesy premii technologicznej. Zdaniem IW projekt nie spełnił kryterium oceny merytorycznej nr 2 "Projekt jest zgodny z celami i zakresem działania 4.3 PO IG oraz ustawą z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. Nr 116, poz. 730, ze zm., dalej ustawa z dnia 30 maja 2008 r.). Instytucja Wdrażająca uznała, że brak jest możliwości potwierdzenia, że do realizacji inwestycji polegającej na monitorowaniu parametrów jazdy samochodów niezbędnym jest budowa: portierni i szlabanów, systemu monitoringu wizyjnego wykorzystywanego w celu monitorowania terenu obiektu, a także budowa parkingu dla 85 pojazdów typu TIR. Zdaniem Instytucji Wdrażającej budowa bazy transportowej objętej projektem powinna zostać uznana za wydatek niekwalifikowany m.in. z powodu braku jego niezbędności dla wdrożenia technologii, która w zasadniczym stopniu polega na monitorowaniu parametrów jazdy samochodów.