Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 listopada 2013 r., sygn. V SA/Wa 2250/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA - Piotr Piszczek, Sędzia WSA - Joanna Zabłocka, Sędzia WSA - Tomasz Zawiślak (spr.), Protokolant referent - Maryla Wiśniewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 listopada 2013 r. sprawy ze skargi A. M. - Przedsiębiorstwa Transportowo-Handlowego Eksport-Import A. M. na informację Ministra Gospodarki z dnia [...] września 2013 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu. oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi A. M. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Transportowo-Handlowe Eksport - Import A. M. (zwanego dalej skarżącym) złożonej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie jest informacja Ministra Gospodarki zawarta w piśmie z [...] września 2013 r., nr [...] uznająca protest skarżącego za niezasadny. Przedmiotowe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym.
Skarżący złożyła do Banku Gospodarstwa Krajowego wniosek o dofinansowanie projektu pn.: "[...]" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Działanie 4.3 "Kredyt technologiczny". Wniosek otrzymał numer: [...].
Pismem z [...] lipca 2013 r. nr [...] Bank Gospodarstwa Krajowego (Instytucja Wdrażająca - IW) poinformował skarżącego o odmowie przyznania promesy premii technologicznej. Zdaniem IW projekt nie spełnił kryterium oceny merytorycznej nr 2 "Projekt jest zgodny z celami i zakresem działania 4.3 PO IG oraz ustawą z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U., Nr 116, poz. 730, ze zm., dalej ustawa z 30 maja 2008r.)".
Instytucja Wdrażająca uznała, że brak jest możliwości potwierdzenia, że do realizacji inwestycji polegającej na monitorowaniu parametrów jazdy samochodów niezbędnym jest budowa: portierni i szlabanów oraz systemu monitoringu wizyjnego wykorzystywanego w celu monitorowania terenu obiektu, a także budowa parkingu dla 85 pojazdów typu TIR. Bank Gospodarstwa Krajowego wskazał, że z dokumentacji aplikacyjnej oraz informacji zawartych na oficjalnej stronie internetowej wnioskodawcy wynika, iż firma posiada aktualnie miejsca parkingowe dla posiadanych pojazdów we wskazanej wyżej ilości w siedzibie pod adresem [...], ul. [...], która to lokalizacja leży w bliskim sąsiedztwie od budowanej bazy transportowej objętej projektem ([...], ul. [...]). Zdaniem IW wydatek ten powinien zostać uznany za niekwalifikowany również z powodu braku jego niezbędności dla wdrożenia technologii, która w zasadniczym stopniu polega na monitorowaniu parametrów jazdy samochodów.